Našli ste si u nás perfektný formát dlažbového prvku pre svoju záhradu, ale radi by ste dlažbový prvok, resp. platňu so špeciálnou farbou? Pre každého, kto hľadá niečo výnimočné, ponúkame možnosť zákazkovej výroby betónovej dlažby a podlahových platní s požadovanými farbami a s individuálnou povrchovou úpravou. Na výber máte farby z farebnej palety Friedl. Možnosti povrchovej úpravy sú jemné pieskovanie, leštenie diamantmi, impregnácia alebo aplikácia náterových hmôt.
RADI VYROBÍME BETÓNOVÚ DLAŽBU A PLATNE ÚPLNE PODĽA VAŠICH PREDSTÁV:
Vývoj trvá cca 3 – 4 týždne, dodacia lehota sú cca 3 – 4 týždne od finálnej verzie zákazky.
Včasné zapojenie do projektu prináša výhody, dodacia lehota je cca 4 – 5 mesiacov od finálnej verzie zákazky.
Vienna Airport Office Park 4
Fotografia: Markus Kaiser
Pešia zóna na ulici Wiener Straße, Wr. Neustadt
Fotografia: Markus Kaiser
Zdieľaná zóna Lunz am See
Fotografia: Weinfranz
Liv an der Alten Donau
Fotografia: Liv - nunofoto.com
City Campus Vysokej odbornej školy Wr. Neustadt
Fotografia: Markus Kaiser
Zdieľaná zóna Lunz am See
Fotografia: Weinfranz
Obytný komplex In der Wiesen Süd
Fotografia: Markus Kaiser
Klinika Floridsdorf
Luxusný obytný komplex Pfarrwiesengasse 23, Viedeň
Fotografia: Markus Kaiser
City Campus Vysokej odbornej školy Wr. Neustadt
Fotografia: Markus Kaiser
TIPY PRE PLÁNOVANIE
Aby ste našli uspokojujúce riešenie pre vydláždenie vašej plochy, zhrnuli sme tu niekoľko bodov, ktoré je potrebné uvážiť v plánovacej fáze:
PRE ZÁKAZKOVÚ VÝROBU PLATÍ:
(pri niektorých formátoch sa uplatňuje aj vyššie minimálne množstvo).
So zodpovedajúcou cenovou prirážkou sú možné aj menšie množstvá.
• Upozorňujeme, že pri zákazkovej výrobe je potrebné znášať náklady na zmenu vystrojenia.
• Objednanie presného množstva vrátane kalkulácie dodatočných rezervných dlažbových prvkov vám ušetrí zbytočné náklady.
• Dodatočná výroba dlažbových prvkov sa z hľadiska náročnosti a nákladnosti rovná novej výrobe.
• Musí sa odobrať celé objednané množstvo.
• Žiadne dlažbové prvky sa neprijímajú späť.
• Zákazková výroba závisí od technickej uskutočniteľnosti.
VÝBER FARBY
Betónové tvárnice je možné vyrobiť v takmer všetkých možných farbách. Ak máte záujem o špeciálnu farbu, ktorá sa nenachádza v našom portfóliu, je veľmi nápomocná definícia na základe tabuľky farieb (napríklad RAL) alebo farebného vzoru (napríklad z iného materiálu). Všetky pokusy o vytvorenie vami požadovanej farby budeme s vami konzultovať až do uvoľnenia do výroby.
Pri vyberaní farby myslite aj na neskoršie používanie plochy. Na svetlých jednofarebných platniach viac vidno znečistenie a použitie takejto farby si je potrebné premyslieť na verejných priestranstvách, napríklad v okolí odpadových košov, pred zmrzlinárňami alebo pri stánkoch s klobáskami či párkami. Je potrebné počítať s vyššou náročnosťou na čistenie, napríklad olejové alebo tukové škvrny sa po usadení iba ťažko odstraňujú. Pre mimoriadne namáhané plochy sú optimálne tieňované tvárnice, keďže znečistenie sa skôr „stratí“ v tieňovaní. V obytnom komplexe „Wildgarten“ a v parku Ludwig-Zatzka-Park vo Viedni boli použité tieňované tvárnice.
Zahrievanie mestských oblastí možno ovplyvniť výberom farby dlažby. Svetlé tvárnice menej pohlcujú slnečné teplo a v noci ho menej vyžarujú, preto sa napríklad v obytných komplexoch „In der Wiesen Süd“ a na ulici Hirschstettner Straße 119 využila svetlá betónová dlažba.
Plochy, po ktorých sa bude chodiť aj naboso, by nemali byť príliš tmavé. Pre luxusný obytný komplex a obytné domy na ulici Pfarrwiesengasse 23 sme vyrobili svetlé dosky.
Vďaka neobmedzenej farebnosti betónových tvárnic možno ľahko vytvoriť požadovaný kontrast jasu, napríklad kontrast svetlých a tmavých plôch medzi navádzacím systémom a okolitou plochou pre ľudí so zrakovým postihnutím, ako tomu bolo aj pri realizácii staníc metra Oberlaa a Neulaa.
Dbajte na objednané množstvo (z hľadiska čistoty šarže), aby bolo možné znížiť na minimum nevyhnutné farebné rozdiely vyplývajúce z výroby. Pri kombinácii viacerých formátov môže aj napriek tej najdôkladnejšej výrobe dôjsť k jemným farebným rozdielom.
VÝBER HRANY
Tvárnice s fázou prinášajú menšie riziko poškodenia hrany: s mikrofázou (2 x 1,5 mm) ponúkame mimoriadne modernú formu hrán. Výhody: Škáry vyhotovené podľa normy pôsobia užšie, chodcom sa po takých plochách dobre chodí a zvuky koliesok hračkárskych autíčok či kufrov sú tlmenejšie.
Produkty s ostrými hranami spôsobujú iba tiché zvuky koliesok kufrov, hračkárskych autíčok, nákupných vozíkov a pod. a škáry vyhotovené podľa normy pôsobia úzko. Pri neopatrnej manipulácii však ľahko dôjde k odpraskávaniu hrán a riziko poškodenia hrany je pri tvárniciach s ostrými hranami vo všeobecnosti omnoho vyššie.
Pri tvárniciach s umelo zostarnutým vzhľadom (s olamovanými rohmi a hranami) sú odprasknuté hrany súčasťou želaného vzhľadu.
SPÔSOB UKLADANIA
Vzor ukladania, respektíve druh väzby ovplyvňuje stabilitu vydláždenej plochy. Ukladanie s krížovými škárami je pre pojazdnú plochu nevhodné, no na terase ide o bežný spôsob ukladania. Polovičné presadenie (ak leží priečne k smeru jazdy), kladenie na spôsob rímskej dlažby (voľná väzba) alebo vzor rybích kostí sú stabilné spôsoby ukladania, a preto sa hodia pre pojazdné plochy.
NAVÁDZACÍ SYSTÉM PRE OSOBY SO ZRAKOVÝM POSTIHNUTÍM
Na zachovanie systému škár je možné navádzací systém pre osoby so zrakovým postihnutím vyfrézovať do povrchu dlažby aj dodatočne. Nato je však potrebné vyhotoviť tvárnice s vyššou nášľapnou vrstvou. Takto sme vyrobili napríklad tvárnice pre areál Ekonomickej univerzity vo Viedni a tvárnice pre Základnú školu v Achaue. .
Ponúkame samozrejme aj dosky platne s navádzacím systémom pre osoby so zrakovým postihnutím s drážkami a výčnelkami, aké boli použité na staniciach metra Oberlaa a Neulaa ako aj v pešej zóne vo Wiener Neustadt .
ROVNAKÝ VZHĽAD POVRCHU, ODLIŠNÁ HRÚBKA TVÁRNIC
Aby dlažba zodpovedala požadovanému zaťaženiu, zákazníci sa kvôli optimalizácii stavebných nákladov často rozhodnú pre dve hrúbky tvárnic, pričom ich povrch je identický: toto sa udialo napríklad v areáli Citygate vo Viedni a v štvrti Belvedere, kde boli použité 16 cm hrubé tvárnice na plochy pojazdné nákladnými automobilmi a 8 cm hrubé tvárnice na menej namáhané plochy.